תפריט נגישות

סגן איתן פיכטנבאום ז"ל

לזכרו

בלעדיו

כריכת הספר לזכרו
אלבום תמונות

לסכם דברים אי-אפשר, כי מי מאמין? קשה לעכל את העובדה שלא נראה אותך עוד! שנבוא הביתה בליל שבת ואתה אינך. שלא נוכל לקבוע אתך פגיעה כדי לצאת לבילוי, ונחכה ונחכה ואף אחד לא יגיע, כי פשוט איתן איננו!
זו תהא באמת הפעם הראשונה שנחכה לו והוא באמת לא יגיע. אני זוכר, כי איתן נהג בדרך כלל לאחר - אם זה להצגה, לים או לסרט, עד שלמדנו את הפאטנט וכשתכננו ללכת להצגה שנייה, אמרנו לאיתן שקנינו כרטיסים להצגה הראשונה כדי שנהיה בטוחים שיגיע-והרעיון הצליח.
תקופות ארוכות בילינו יחד ונהגנו לצאת לטיולים. איך נוכל לצאת כעת לטיולים ליהודיה ולזויתן בלי איתן? אני זוכר איך איתן היה נוהג ללכת בטיולים יחף בואדי, כי נעלי הצנחנים שלו היו נעולות בחדר על רגליה אחת הבנות היפות.
החיים חוזרים אט-אט לשגרה. דברים רבים נוכל להמשיך ולעשות - אם במסגרת הצבא או סתם בחברה. אבל באמת שום דבר לא יהיה מושלם בלי איתן. איך נוכל להמשיך בבילוי בלי ויכוחיו העקשניים של איתן? תמיד נהג להתווכח ואצלו שום דבר לא היה מסוכם בלי שיהיה בטוח, כי זה הדבר הנכון לעשותו. עקשנותו היתה לעתים מרגיזה, אך עד כמה שזכור לי, תמיד בסוף כולנו היינו משתכנעים מדבריו. דמותו השפיעה על הכול.
היינו חבורה עליזה ופרחחית, שאיתן בראשה. היינו מחפשים הרפתקות בראש חוצות. אני זוכר מקרה כשהתנגשנו בחבורת פרחחים, שרצו להכותנו. איך נסו להם כל הגיבורים ואיתן לבדו נותר להתכתש עמם וחבט בהם ללא הרף עד ששבר את ידו, אבל הוא לא הפסיק עד שגבר עליהם. זו היתה תכונה אופיינית לו.
אפשר להמשיך לספר ולספר על איתן אלפי סיפורים וזכרונות יפים ונעימים. היה באמת אישיות מיוחדת. נהוג לומר זאת בדרך כלל על כל אדם שנופל. אבל לגבי איתן דברים אלה הם משמעותיים מאוד, כי הוא היה באמת מיוחד, אמתי וגאה.
מה מכאיבה העובדה שאיתן, אשר עבר את הקרבות המרים והמסוכנים במלחמה, יגיע הביתה בשלום, ילך לבקר משפחות חיילים שלו שנפלו וימצא את המוות בדרך בצורה שאינה מתאימה לטיפוס כמוהו.
איתן, שהיה כה גאה בצנחנים, לא יהיה אתנו עוד! כמה זה מפחיד, מרגיז ומכאיב. - לסכם אי-אפשר, כי פשוט לגבינו זה לא הסוף.

יורי

מתוך "פלונתון" עלון הפלוגה

מתוך ספר זכרון לסגן איתן פיכטנבאום

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה