תפריט נגישות

סגן אשר (אשי) אליעד ז"ל

לזכרו

דברים לזכרו / הרב ראובן סמואלס

אלבום תמונות

אשר היה מלא חדוות חיים יותר מכל אדם אחר שהכרתי מעודי, הוא נראה לי כאילו חי בתנועה מתמדת, ובעקבי אחר תנועותיו היה נדמה כי הוא מרחף קצת מעל פני הקרקע. עיקר התעניינותו היתה בבני אדם. זכורני כיצד היה נועץ מבטו באיש שיחו, מטה ראשו הצידה כדי להקשיב ביתר ריכוז, כאשר הסברת לו דבר כלשהו.
הוא קבל בחמימות ובלבביות את התלמידים האמריקאים שבאו ללמוד בבית ספר ליאו-בק במסגרת חילופי תלמידים. הוא היה בין התלמידים הבודדים בבית ספרנו שהקדישו מאמצים מיוחדים החורגים מהמקובל, כדי לעזור לאותם תלמידים מחו"ל להתגבר על קשיי הקליטה בבית הספר, להבין ולהכיר את ישראל והחברה הישראלית טוב יותר.
אשר אהב את בית ספרו "ליאו בק". הוא היה תמיד בין מארגני הפעילות החברתית שמחוץ למסגרת הלימודים ומראשי הנוטלים בה חלק. הוא תרם הרבה לעלון בית הספר במאמריו, בשיריו ובציוריו. כשרו האמנותי בא לידי ביטוי בהכנת עלון הקיר שנתלה על קירותיהם של כשש מאות בתי ספר יהודיים בארה"ב ובקנדה. היתה זו עבודה שזכתה לשבחים רבים.
אשר השאיר רושם בל ימחה על אנשים רבים אותם פגש ומכיר בחייו הקצרים. לעולם לא אשכחנו. הוא העשיר את חיי בעצם ישותו. יהיה זכרו ברוך!

הרב ראובן סמואלס
ביה"ס תיכון ליאו בק
הקהילה ליהדות מתקדמת - חיפה

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה