תפריט נגישות

סגן אביב אברהם (אבי) אריאל ז"ל

מבצע "פינה אחרת"

מפת אזור הפעולה

שם המבצע: פינה אחרת
תאריך: 18 במאי 1993
אזור: ג'בל סוג'וד - לבנון


ב-18 למאי 1993, בשעה 4:47 לפנות בוקר, התמקם צוות מהיחידה בפיקוד המ"פ דאז, הרצי, למארב הטמעות במורדות הצפון מערביים של ג'בל סוג'וד.
בשעה 6:07 זיהה הכוח שני מחבלים חמושים כאשר נשקם במצב "הצלב" ולא ניחן שהבחינו בכוח, אולם, כחצי שעה לאחר מכן נורה צרור לא מדויק מכיוון צפון-מערב, צרור אשר הרג במקום את סגן זהר חלמיש ז"ל ופצע חייל נוסף, בתגובה, הכוח נערך מחדש מאחורי מחסות וצלף הכוח מוריד מחבל אחד שזוהה באזור.
במקביל הוזעק למקום האירוע צוות החילוץ שהתבסס על צוות צעיר בפיקודו של ישראל צור ז"ל, אך גם כוח זה נתקל ולאחר שהושלכו שני רימוני רסס לעברו ניתק המפק"צ משארית הכוח, ונפצע קשות מירי נק"ל לעברו, הצוות הצעיר, ללא מפק"ץ מוכוון לנקודת החבירה ע"י הרצי המ"פ, שבמקביל מנהל עם צוות המארב את הלחימה בשטח ובנוסף לכך מחביר מסק"רים וטיווח ארטילרי על יעדי המחבלים. לאחר דקות ארוכות של לחימה אינטנסיבית חובר כוח החילוץ, הפצועים מפונים על אלונקות, פינוי שמלווה בירי מסיבי של נק"ל, פצמ"רים ופצצות R.P.G. הנסיגה אורכת כשעתיים וחצי עד לנקודת ההנחתה של מסוקי הפינוי, כששארית הכוח והפצועים הקלים יחסית מפונים על גבי טנק ונגמ"חונים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה