תפריט נגישות

סגן אביב אברהם (אבי) אריאל ז"ל

קו"ח מספר "יזכור" בהוצאת משהב"ט


בן נחמה וזאב, נולד ביום ח' בתמוז תשכ"ג (30.6.1963) בחיפה, בהיותו בן שש עבר אביב עם משפחתו לגור באילת (בעקבות אביו ששירת בצבא הקבע), ובה למד אביב בבית-הספר "ערבה" במשך 3 שנים. בהיותו בן עשר חזרה משפחתו להתגורר בחיפה, ואביב המשיך את לימודיו בבית-הספר היסודי "כרמל", בחטיבת הביניים "יבנה", וסיים את לימודיו התיכוניים בבית-הספר על-שם ליאו-בק.
באוגוסט 1981 גויס אביב לצה"ל והתנדב לשרת ביחידה מובחרת של הצנחנים. לאחר שסיים בהצטיינות את מסלול האימונים ביחידה, הוא המשיך ועבר קורסים שונים: צניחה, נהג נגמ"ש, חבלה, קורס קצינים וקורס קציני מודיעין. עם סיום קורס הקצינים הוצב אביב כמ"מ ביחידה מובחרת. במסגרת יחידה זו השתתף בקרבות במלחמת שלום הגליל.
אביב שירת בלבנון בתפקידים שונים החל ביום הראשון למלחמה ועד נפילתו בקרב בלבנון ביום כ"ו בניסן תשמ"ה (17.4.1985). הוא הובא למנוחת עולמים בבית-העלמין הצבאי שבחיפה. הוא השאיר אחריו הורים ושלוש אחיות.
במכתב תנחומים למשפחה, כתב מפקדו: "אביב הגיע לגדוד לפני ארבעה חודשים כסגן מפקד פלוגה בפלוגת המסלול הוותיקה של הגדוד. תפקידו היה קשה ומיגע ודרש מסירות רבה, הקרבה והתמדה בביצוע המשימות שהוטלו עליו. אביב העניק לכל הסובבים אותו מאישיותו הקורנת, שהצטיינה בדפוסי עבודה של עמידה על עקרונות ודרישה עצמית גבוהה מאוד, בשילוב עם דרכי נועם ועזרה לזולת.
בזכות תכונותיו אלו זכה אביב לאהבת כל מפקדיו ופקודיו".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה