תפריט נגישות

אליזבט ליז קצמן ז"ל

לזכרה של ליז

אליזבט

אלבום תמונות

(דברים שנשאה גב' עודדה שקד, מורה לתאטרון של אליזבט בבי"ס ליאו באק)

7.3.03

לפני שש שנים נפגשנו לראשונה, בשיעור תיאטרון בבית הספר "רעות". קשה היה שלא להבחין בך, ילדה יפה, שחורת שיער, פנים בהירות ועיניים ירוקות. בתוך כיתת התיאטרון התוססת, בלטת דווקא באופייך הצנוע, בשקט שהקרנת, ובעדינותך. בהפקת הסיום בהצגה "תל אביב הקטנה", גילמת בחן האופייני לך את אחת מנשות תל אביב הקטנה. בתמונות מההצגה ניבטת הדמות שגילמת, אך גם יופייך החיצוני והפנימי ניכרים לעין.
בשנה שעברה, בבחינת המונולוגים גילמת את דמותה של נינה מתוך המחזה "השחף" של צ'כוב. אני זוכרת אותך על הבמה, לבושה בשמלה תכלת, ואת פנייך הבהירות, פנים שמקרינות רק טוב. כמו נינה גיבורת המחזה הצעירה, אהבת את התיאטרון אך לא תזכי להמריא כבת שחף.
בעוד כשלושה שבועות, אמור להתקיים האירוע המרכזי שלך ושל חבריך לכיתת התיאטרון - בחינת הבגרות המעשית. רק בשבוע שעבר בזמן החזרה על "החברות הכי טובות" נהנינו כל כך. הייתה תחושה של הצלחה באוויר. גם את אליזבט, היית מרוצה. דיברת על התלבושות שבחרת לפי צבעי היסוד. כששאלת אותי: מה הייחוד של ללי - הדמות שלך במחזה, עניתי לך כי ללי היא אינטליגנטית ועדינה. כאת היית את, נבונה ועדינת נפש. אף אחד מאיתנו לא שער לעצמו שזוהי החזרה האחרונה שלך, ולא תזכי לעלות שוב על הבמה.
אליזבט, השארת חלל גדול לחברות הכי טובות שלך, וכאב עצום לכל חבריך ומורייך. כמה עצוב לכולנו שההופעה האחרונה שלך מתקיימת ללא הדרן ולא מחיאות כפיים.

עודדה

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה