תפריט נגישות

אליזבט ליז קצמן ז"ל

לזכרה של ליז

קורות חייה

אלבום תמונות

אליזבט (ליז) נולדה ב-24 לנובמבר 1985, ברוסיה. בשנת 1990 עלתה עם משפחה ארצה ולכיתה א' הלכה כבר בישראל, בבית הספר היסודי ליאו-באק. מגיל קטן רקדה המון, ציירה וניגנה בכינור ובפסנתר. בגיל 11 נסעה להופיע בחו"ל עם להקת המחול בה רקדה, היחידה שנבחרה מקבוצת הצעירים.
בחטיבת הביניים למדה ליז בבי"ס "רעות" במגמת תיאטרון ובתיכון ליאו-באק המשיכה ללמוד תיאטרון. היא הנחתה מגזין בערוץ הקהילתי ובשנה האחרונה שיחקה בסרט שצילמו חבריה במגמת תקשורת בבית הספר.
רבים מהתפקידים שקיבלה היו דמויות אצילות נפש, כנראה, כי זה נראה טבעי למוריה. לליז, ילדה יפה עם תלתלים שחורים, עור בהיר ושפתיים אדומות קראו בבית הספר - "שלגיה". אבל לא רק בזכות היופי דבק בה הכינוי, היתה בה אצילות מיוחדת, שלא פוגשים כל יום. היתה בה גם הבנה נדירה לסובבים, שבזכותה היתה ליז כל כך חשובה לכל כך הרבה אנשים שאהבו אותה.
למחרת הפיגוע, כשנודע בבית הספר כי ליז נמנית בין ההרוגים, קם טקס ספונטני לזכרה על ידי מורים ותלמידים, שרצו לדבר. פתאום הופיע סטנד עם תמונה שלה, והמון אנשים המומים בכו והחזיקו ידיים.
ליז חלמה להיות המון דברים. בצבא רצתה להיות מדריכת חילות שדה, כי היתה כריזמטית ואהבה להדריך. שקלה האם להיות מעצבת פנים, ארכיטקטית, שחקנית... חיפשה איך תגשים את כישוריה, את היצירתיות שבה, "כשתהיה גדולה".
היא תשאר לנצח בת 17. כשרונית, מיוחדת, אבל מעבר לכל אדם אוהב ואהוב. נערה מלאת חיים, שהיתה אור ונתנה כח לכל מי שהכיר אותה. וככה היא חרוטה בזיכרוננו, חיוכה מאיר ועיניה מבינות הכל.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה