תפריט נגישות

מרק טקץ' ז"ל

מרק טקץ'
בן 53 במותו
בן שבע ויוסף
נולד בט' בסיון תש"ט, 6/6/1949
התגורר בחיפה
חלל פעולת איבה
בא' באדר ב' תשס"ג, 5/3/2003
מקום אירוע: חיפה - הכרמל, שדרות מוריה
באזור חיפה, כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: חיפה - שדה יהושע
הותיר: אב, בן ואחות

קורות חיים

מרק, בן שבע ויוסף, נולד ביום ט' בסיוון תש"ט (06.06.1949) בברית המועצות, אח לאנה. גדל בלנינגרד, שם סיים בית ספר תיכון.

מגיל צעיר מרק אהב לחקור נושאים טכניים, עסק בבניית מודלים, בצילום וברדיו. לאחר לימודיו בתיכון התקבל מרק למכון מיכני צבאי בלנינגרד, אחד מהמוסדות המפורסמים בברית המועצות ללימודים גבוהים. הוא סיים את לימודיו לאחר כמה שנים כמהנדס, בעל תואר שני בהנדסת מכונות.

לאחר סיום לימודיו, בשנת 1972, החל מרק לעבוד במפעל יוקרתי ומתקדם בלנינגרד בתפקיד מתכנן מוביל לייצור מכונות חריטה אופקית בעלות בקרה ספרתית מתוכננת. הוא עבד במפעל כשמונה-עשרה שנה.

מרק נישא, ובשנת 1982 נולד בנו מיכאל. בסוף שנת 1990, לאחר שהתגרש, החליט מרק לעלות לישראל. הוא התגורר בחיפה, שם כבר גרו אביו, אחותו ומשפחתה, ועסק בעבודות שונות – היה איש אחזקה בבית המשפט, השתתף בחפירות ארכיאולוגיות, ומאז שנת 1998 עבד כמאבטח באוניברסיטת חיפה.

מרק היה אדם נדיב ומלא חיים, משכיל ובעל ידע נרחב בתחומים שונים. אופטימיסט נצחי, הרוח החיה במפגשים חברתיים ומשפחתיים והאיש שידע להצחיק ולבדר את כל סובביו. מגיל צעיר הוא הירבה לעסוק בספורט, בעיקר איגרוף וכדורגל.

ביום רביעי בצהריים, א' באדר ב' תשס"ג (05.03.2003), פוצץ מחבל-מתאבד את חומר הנפץ שעל גופו בתוך אוטובוס אגד בקו 37, שעבר בשדרות מוריה בחיפה, על הכרמל. 17 אנשים נרצחו בפיגוע, ורבים נפצעו. מרק, שבאותו בוקר היה מאוד חולה וסבל מחום גבוה, החליט, בשל מסירותו לעבודה, לקום ממיטת חוליו ולנסוע לאוניברסיטה. הוא נרצח באוטובוס, בדרכו לעבודה.

בן 53 במותו. מרק הותיר אב, בן ואחות. הובא למנוחות בבית העלמין שדה יהושע, חיפה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה