תפריט נגישות

סגן אביב אברהם (אבי) אריאל ז"ל

אביב אריאל
בן 21 בנפלו
בן נחמה וזאב
נולד בחיפה
בח' בתמוז תשכ"ג, 30/6/1963
התגורר בחיפה
התגייס ב-4.8.1981
שרת בחטיבת גבעתי גדוד צבר, חטיבת הצנחנים עורב
נפל בקרב
בכ"ו בניסן תשמ"ה, 17/4/1985
מקום נפילה: סולטן יעקב
באזור לבנון
מקום קבורה: חיפה
הותיר: הורים ושלוש אחיות - חלי, בת גל וגחלילית

קורות חיים

אביב, בן זאב ונחמה, נולד בח' תמוז תשכ''ג, 30.6.1963.

את שנות ילדותו עשה אביב בחיפה. את ביה"ס העממי התחיל באילת, לשם עקרה המשפחה עקב פעילותו הצבאית של האב. לאחר שלוש שנים חזרו לחיפה ואביב (אבי) המשיך ללמוד במסגרת החינוך הממלכתי - דתי. היה פעיל בתנועת בני-עקיבא, כשאוירת המסורת ליוותה אותו גם כשבחר באורח חיים חופשי ועבר לתיכון "ליאו-באק".

הוא עסק בהצטיינות בקשת רחבה של ענפי הספורט. התגייס באוגוסט 1981, לפלוגת "עורב" של הצנחנים. המסלול ב"עורב" נקטע בתחילת יוני 1982 עם פתיחת מבצע של"ג, כשבסיום המסלול הארוך מהרגיל יצא לקורס קצינים. בתום הקורס שב לפלוגה כמפקד צוות סמלים ובהמשך כקמב"ץ הפלוגה. לאחר מכן הושאל להדרכה בביה"ס לנ"ט.

בקשה מיוחדת של מח"ט גבעתי שינתה את התוכניות. אביב יצא להקים את יחידת הנ"ט של החטיבה החדשה, עם אישור להישאר עם הכומתה האדומה והנעליים האדומות. בגבעתי קיבל צוות סמלים "בעייתי" ביותר. במהירות הפך למפקד אהוב על כל חייליו. הדוגמא האישית, האמינות ודאגתו לכל שבו את ליבם, והצוות הפך להיות מגובש ומוביל בפלוגה.

כסמ"פ בגבעתי טיפל בחיילים מישיבות ההסדר. אביב רצה לדעת ולהבין דתיים וחילוניים וסייע ביצירת הבנה הדדית וגישור בין חיילי ההסדר ומפקדיהם.

אפריל 1985, פלוגתו הממוקמת בגזרה המזרחית, ליד סולטן יעקב, מקבלת הוראה להפעיל מארב למחבלים באחד הוואדיות באזור. הכח הצליח להרוג 5 מחבלים. בעת היציאה מן המארב נוצרה מהומה בכח. המפקד איבד שליטה, ונוצר נתק בינו לבין אביב, שהיה במאסף. לפתע נורתה אש רצחנית לכיוון אביב. היה זה בליל יום השואה והגבורה, שלושה ימים לפני נסיגת כוחות צה"ל מלבנון, שבועיים לפני יציאת אביב לקורס מ"פים, שהיה אמור להחזירו לשורות הצנחנים.

בלילה הזה אכן חזר אביב ליחידת האם שלו בצנחנים, והפעם לנצח.

בבית הספר מתקיים מדי שנה אירוע ספורט לזכרו בהשתתפות התלמידים ובוגרים המשרתים בצה"ל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה