תפריט נגישות

סגן נח סמל ז"ל

נח סמל
בן 24 בנפלו
בן לאה וחיים
נולד בכפר מל"ל
בכ"ח בטבת תש"ג, 5/1/1943
התגורר בקרית טבעון
התגייס ב-אוגוסט 1961
שרת בחיל האויר יחשת"פ 5620, חיל השריון יחשת"פ 5620
נפל בקרב
בכ"ט באייר תשכ"ז, 8/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: ביר גפגפה
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: חיפה
הותיר: אשה ושתי בנות (האחת נולדה לאחר נפילתו)

קורות חיים

בן חיים ולאה נולד ביום כ"ח בטבת תש"ג (5.1.1943) בכפר מלל.

לאחר שסיים את בית הספר היסודי בקרית אתא התחיל לומד במכינות הפדגוגיות על שם גורדון שבחיפה וסיים את לימודיו התיכוניים שם. גויס לצה"ל באוגוסט 1961 והצטרף לחיל האויר כי בו ראה אתגר מיוחד.

היה טייס קרבי והגיע לדרגת סגן. כל ימי שירותו שאף ללמוד הנדסת מכונות או אוירונאוטיקה בטכניון העברי בחיפה.

לאחר שחרורו מן הצבא היה יוצא מדי פעם למילואים ובתוך מסגרת זו נמצא גם בפרוץ מלחמת ששת הימים. במלחמה זו שירת בחיל השריון כנספח לסיוע אוירי. נח צורף לגדוד השריון שפעל בציר המרכזי בסיני. הוא אמנם לא שש אל הקרב, אולם כשהוטל עליו תפקידו ביצע אותו בכל נסיונו ולבו תוך שימוש בידע כטייס קרבי.

ביום הרביעי לקרבות המלחמה, הוא כ"ט באייר תשכ"ז (8.6.1967) נפל בקרב שנערך ממערב לביר גפגפה שבסיני. הזח"ל שלו נפגע מפגז טנק האויב, בעת ששימש כקצין קשר עם מטוסינו. הניח אשה ובת קטנה. אשתו היתה בהריון וחמישה חודשים לאחר נפלו נולדה הבת השנייה שנקראה על שם אביה בהחלפת מקום האותיות: חן. הובא לקבורה בבית הקברות הצבאי לשעת חירום בבארי ולאחר זמן הועבר למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בחיפה.

מפקדו, במכתב התנחומים שכתב לאשתו, ציין שלפי הדיווחים שקיבל "ביצע נח את תפקידו בצורה יעילה בכוונו את מטוסינו אל מול פני האויב ובמנעו מהם לפגוע בגדוד. בתקופת שהייתו בגדוד השריון התחבב על אנשי הגדוד, היה במצב רוח מרומם ומוכן תמיד לבצע כל תפקיד שהוטל עליו".

שמו הונצח בספר "על במותיך חלל" בהוצאת חברים לנשק.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה