תפריט נגישות

סמל אבינעם (אבי) טאוב ז"ל

אבינעם טאוב
בן 20 בנפלו
בן גיזל ופנחס
נולד בחיפה
בכ"א באייר תש"י, 8/5/1950
התגייס ב-יולי 1968
שרת בחיל השריון מפח"ט 204, גד' 19
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ד באייר תש"ל, 30/5/1970
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: חיפה
אזור: א, חלקה: 10, שורה: 7, קבר: 6.

קורות חיים

בן פנחס וגיזל. נולד ביום כ"א באייר תש"י (8.5.1950) בחיפה. הוא למד בבית-הספר היסודי "מעלה-הכרמל", המשיך בבית-הספר "הריאלי" וסיים את בית-הספר התיכון "ליאו-באק" בחיפה. כשהיה בן 13 ניכרה בו נטייה מיוחדת לפיסול והוא הקדיש לכך מזמנו עד שגמר את השביעית. במסגרת מחנות לנוער חובב-אמנות התחיל גם לעסוק ברישום. הוא ידע להצניע את תחביבו זה ומוריו ואף חבריו בצבא לא ידעו על כך.

אבי גויס לצה"ל בסוף יולי 1968 והוצב לחיל-השריון. הוא היה חייל מצטיין, מפקד טנק בדרגת סמל וחבר למופת, שהיה אהוב על כל מי שהכיר אותו. ביום כ"ד באייר תש"ל (30.5.1970), נפל כמפקד טנק והוא חשוף בצריח, בהפגזה על גדות התעלה, כאשר בא לחלץ סיור של צה"ל, שרוב חייליו נפגעו. אבי הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בחיפה.

בעזבונו נשארו פסלים רבים, המרוכזים בבית הוריו. פסליו הוצגו בתערוכה, שנערכה לרגל ביקור של ידידי המוסד מאמריקה. לדעת מבקרים גילה אבינועם רמת בגרות בלתי-רגילה, בהתחשב שהקריירה האמנותית שלו נפסקה בגיל 17. בין נושאי יצירתו התבלטו "אם וילד", "ציפור", "נשיקה", "אחותי", ועוד. בין הפסלים הרבים התבלט ראש יצוק ברונזה. אמו סיפרה, כי כמפקד בשריון עשה מעשים נפלאים, שלא סיפר לאיש עליהם. בית-הספר "ליאו באק" החליט להקים חדר-תרבות על-שמו. שמו ותמונתו כלולים בחוברת "פלוגה ל' משתחררת".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה