תפריט נגישות

נחשון ליבוביץ ז"ל

נחשון ליבוביץ
בן 18 בנפלו
בן צפורה וישראל
נולד בחיפה
בכ"ה בתמוז תשל"ה, 4/7/1975
נפל בי"ז בתמוז תשנ"ג, 6/7/1993
מקום נפילה: מדבר יהודה
באזור יהודה ושומרון

קורות חיים

נחשון נולד בחיפה ב- 4.7.1975 למד בבית הספר היסודי "מעלה הכרמל" וסיים את התיכון בבית הספר "ליאו בק" במגמות מנהל עסקים ותקשורת המונים.

למרות גילו הצעיר (18) הספיק נחשון הרבה בחייו. הוא הצטיין בכדורסל ושיחק במכבי חיפה, בהפועל חיפה ובנבחרת בית הספר ליאו בק שנקראת היום על שמו "נבחרת ליאו בק נחשון". כמו כן משחקי הטורניר של חיפה והצפון נקראים על שמו ומדי שנה מחלקים ההורים בטכס הסיום את המדליות.

נחשון אהב לשחק שחמט בכל מאודו. מגיל צעיר השתתף בתחרויות רשמיות וגם במרתונים של שלושה ימים. היו לו הישגים מדהימים לגבי גילו ושמו הלך לפניו בין השחמטאים בארץ. הוא זכה בפרסום ובמדליות בתחרויות. לאחר מותו נערכות מדי שנה מספר תחרויות שחמט על שמו: תחרות שחמט לילדים בחיפה והסביבה - מדי שנה בחנוכה בניהול השחמטאי מר שאמס מרדכי, תחרות שנתית מטעם עירית חיפה למבוגרים וכן תחרות שנתית למבוגרים מטעם מכבי חיפה ובחסות חברת אינטל.

נחשון אהב את הלימודים במגמת מנהל עסקים וניבאו לו עתיד מזהיר בנושא. כמו כן התלהב ממגמת תקשורת המונים. הוא סיים את למודיו ועמד בבחינות הבגרות בהצלחה. נחשון היה טיפוס חברתי ואהב לצאת לבלות. היה חביב הבנות. היה מקובל ואהוב בחברה והקדיש עצמו לעזרה לחברים. לא פעם שכנע חבר להמשיך ללמוד ולגשת לבגרות. לא היו לו שונאים והוא היה משכין שלום בין חברים. בעיקר התמסר לעזרה לעולים חדשים. הוא צוין לשבח בבית הספר על פעילותו למען עולים חדשים. הוא התחבר לעולה חדש, שחמטאי ואימץ אותו ואת משפחתו. נחשון אהב לשמוע שירים ובמיוחד שירי שלמה ארצי ובועז שרעבי וכן שירים בלועזית. הוא היה בן מסור ואוהב למשפחתו.

לקראת סיום כיתה י"ב החל לדאוג לשרותו הצבאי וניסה לעבור גיבושון ליחידה מובחרת כמו אחיו הצנחן אופיר, ז"ל. מיד עם סיום בחינות הבגרות יצאו שני האחים למסע הכנה במדבר יהודה.

ממסע זה לא חזרו.

[

יהא זכרו ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה