תפריט נגישות

סמ"ר אופיר יוסף ליבוביץ ז"ל

אופיר ליבוביץ
בן 21 בנפלו
בן צפורה וישראל
נולד בחיפה
בכ"ד בשבט תשל"ב, 9/2/1972
התגייס ב-דצמבר 1990
שרת בחטיבת הצנחנים פלס"ר
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ז בתמוז תשנ"ג, 6/7/1993
מקום נפילה: מדבר יהודה
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: חיפה - חוף הכרמל
חלקה: 1, שורה: 5, קבר: 3.
הותיר: הורים

קורות חיים

אופיר נולד בחיפה, בכרמל ב- 9 בפברואר 1972.

הוא למד בבית ספר יסודי "מעלה הכרמל" ובחטיבת הביניים בבית ספר בסמת. הוא סיים בהצטיינות תיכון בבי"ס בסמת במגמת אלקטרוניקה ב- 1989 וזכה לקבל פרס הצטיינות מהמנהל בטכס הסיום בטכניון. בהיותו בתיכון התנדב לעבור קורס עזרה ראשונה במגן דוד אדום. השתתף בפעילות ספורט בבית הספר ויצג את ביה"ס בסמת בכדור-עף. אופיר אהב לרכב על אופנים ורכב בכל איזורי חיפה והסביבה.

הוא אהב הסטוריה וביחוד הסטוריה של עם ישראל. את התכנית "עמוד האש" הקליט ונהג לשוב ולצפות בכל פרקי הסידרה. לאופיר היתה אהבה גדולה ומיוחדת לשירי ארץ-ישראל. כשהיה חוזר מן הצבא לחופשות היה נוהג לקחת את השירונים שאסף ושר את השירים שאהב בליווי אמו, שניגנה בפסנתר.

אופיר הצטיין בעבודות אלקטרוניקה. היה איש טכני. ידע לעשות תיקונים בבית. היה נוהג לשפץ, לצבוע את ביתנו ואת בית סבו.

אהבתו הגדולה היתה לצילום. היה נוהג לטייל ולצלם. היה מצלם את כל הארועים המשמחים במשפחה. לאחרונה עבר גם לצלומי וידאו. הוא צילם את סבו ואת סבתו בצורת "אלה הם חייך". כל התמונות וסרטי הוידאו ישארו אחריו למזכרת לעולמים. אופיר היה שקט, צנוע ומסור מאוד למשפחתו.

הוא התגייס לצה"ל ליחידת הצנחנים ועשה את שרותו בפלוגת הקשר ואחר כך בסיירת הצנחנים. הוא היה גאה מאוד על שרותו בצבא.

על שרותו בצבא מעיד מפקדו שלומי לוי: "מהיום הראשון של הטירונות התגלה אופיר כחבר. הוא עזר לחבריו במשימות הצוותיות ואפילו נשאר שבת במקום חבר שבקש שיחליפו. אופיר היה בתפקיד אר.פי.ג'יסט במהלך כל תקופת המסלול. לאחר הטירונות עבר הצוות "טירונות יחידה" תקופה של אימונים מרוכזים עם שעות מעטות של שינה תחת תנאי לחץ קשים במיוחד וגם בתקופה זו הוכיח אופיר רצון להצליח מבחינה מקצועית אישית לצד עבודת צוות. גם כאן היה בין המצטיינים.

לאחר טירונות היחידה עבר הצוות לתקופה של חודשיים לקורס אל-חוט. אופיר אהב את תחום הקשר וקיבל את הציון הגבוה ביותר בצוות! לאחר זאת הועלה הצוות לפעילות מבצעית בדרום לבנון. זאת תקופה בה מביא החייל לביטוי כל מה שלמד מאז גיוסו. בפעילות המבצעית בלבנון היה אופיר מהבולטים. לכל משימה התנדב ראשון. הוא אהב מאוד את אופי הפעולות והרגיש כי בתקופה זו הוא "הכי מאושר בעולם" וזה "חלום ישן שלו שמתגשם, להיות בדרום לבנון"... "לאחר הכרות של 16 חודשים אני יכול לומר בבטחה כי אופיר ליבוביץ היה בחור שמרכיב את הטובים שבחיילי צה"ל וללא ספק היה אזרח למופת".

במחצית השניה של שרותו הוצב אופיר בסיירת הצנחנים כמשק קשר - בתפקיד זה טיפל בציוד הקשר ובהדרכת חיילים בשימוש במכשירי קשר. כמו כן הצטרף לאמוני היחידה ואהב במיוחד את חיי השדה ואת הניווטים. כאשר היחידה שירתה ברצועת הבטחון, עסק אופיר בפעילות בטחונית שוטפת ובמסגרת פעילות זאת "ביקר" פעמיים במובלעת ג'זין וצילם שם תמונות למזכרת. במסגרת הפעילות ברצועת הביטחון עסק אופיר בשמירה במוצבים, בפתיחת צירים ובמארבים.

ניתן לסכם את המחצית השניה של שרותו כפרק מענין בחייו. אין לנו פרטים מדויקים יותר כי הוא מיעט לדבר על פעילותו המבצעית. פרטים אלה מבוססים על דברים של חבריו לנשק. שרותו הצבאי של אופיר השפיע עמוקות על אחיו, נחשון. עם התקרב מועד גיוסו של נחשון, זומן גם הוא למבדקי הסיירות.

אופיר החליט לאמן את נחשון לקראת אחד המבדקים האלה.

ביום שלישי 6.7.93 יצאו שניהם מצוידים כהלכה למדבר יהודה.

מה קרה במדבר, לא נדע לעולם. מן המסע האחרון הם לא שבו.

יהא זכרם ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה